{{ (unreadNum > 99)? '+99' : unreadNum }}
اعلان ها
اعلان جدیدی وجود ندارد!
{{ number }}

پربازدیدها: #{{ tag.title }}

رمز های کاربردی ساده برای موفقیت در تست زنی کنکور سراسری سال 1394

ثبت شده در: 1393/12/9 مشاهده: 88     دسته بندی: گزارش ها

دانش آموزان عزیز! آنچه در کنکور سرنوشت شما را رقم می زند تنها معلومات، دانش و استعداد شما نیست. در این مقاله دو عامل مهم و کاربردی را به شما معرفی می کنم که شاید تا کنون جایی به آنها برخورد نکرده باشید، اما این  رمزها بر اساس تجربیات نگارنده طی آزمو ن های مختلف به دست آمده است و روشی کاملاً کاربردی و تجربه شده است. مدیریت آزمون و مدیریت زمان دو فاکتور بسیار موثر در نتیجه کنکور است.

1- مدیریت آزمون: سوالات در یک آزمون استاندارد از سه سطح ساده، متوسط و سخت تشکیل می شوند. حدود 20% سوالات هر آزمون ساده، 60% متوسط و 20% سخت است. بنابراین هر دانش آموز کنکوری باید به اصل این موضوع آگاه باشد و سپس روش هایی را برای تشخیص سطح سوال تمرین نماید. منظور از مدیریت آزمون آن است که یک دانش آموز با فرآیند مناسبی بتواند سطح هر یک از سوالات آزمون را تشخیص دهد و تصمیم مناسب به منظور صرف وقت برای پاسخگویی به آن سوال را اتخاذ نماید. برای این منظور مراحل زیر را پیگیری نمایید:

الف) تمرین پیش از کنکور: نمونه آزمون های آزمایشی یا آزمون های سراسری سالهای گذشته را مورد بررسی قرار دهید و سعی کنید در آنها روش هایی برای استخراج سوالات سطح ساده، سوالات متوسط و سوالات سخت پیدا نمایید.

ب) استخراج سوالات ساده د جلسه کنکور و پاسخ گویی به آنها: در جلسه کنکور در نخستین اقدام با روشهای مخصوص به خودتان سوالات ساده را پیدا کنید و پاسخ آنها را بیابید. در صورتی که هوشمندانه این کار را انجام دهید، حدود 20% تست های کنکور را پاسخ داده اید. اکنون روحیه و اعتماد به نفس بالایی پیدا می کنید چون تصور پاسخگویی به 20% سوالات آزمون را دارید و بنابراین می توانید از فرصت باقیمانده به شکل بهینه استفاده نمایید.

ج) حل سوالات سطح متوسط: حالا نوبت سوالات سطح متوسط است. این گونه سوالات معمولاً راه حل مشخصی دارند و برای هر دانش آموزی که مفاهیم درسی را به طور دقیق درک کرده باشد و تمرین کافی انجام داده باشد، قابل حل هستند. با حوصله، دقت و سرعت عمل به این سوالات پاسخ دهید. بدیهی است که این سوالات بیشترین وقت آزمون را به خود اختصاص می دهند.

د) سوالات سطح سخت: این سوالات مخصوص تیزهوشان و افراد نابغه در نظر گرفته شده است و معمولاً برای پاسخگویی به این سوالات باید از روشهای ابتکاری و خلاقانه استفاده نمایید. بنابراین توصیه می شود تا وقتی که سوالات سطح متوسطی وجود دارند که هنوز به آنها پاسخ نداده اید، وقت خود را برای حل سوالات سخت از دست ندهید.

2- مدیریت زمان: دقت کنید که شما فقط در حد و توان خودتان هستید و در کنکور باید آموخته های خود را در زمان محدودی در رقابت با دیگر دانش آموزان به نمایش بگذارید. حل هر مساله متناسب با توان شما یک مدت زمان خاصی را می طلبد. این واقعیت قابل تغییر نیست. اما چیزی که شما می توانید در جلسه کنکور آن را تغییر دهید و از آن به نفع خود بهره مند شوید این است که وقت خود را برای حل هیچ سوالی که به جواب درست منجر نمی شود، هدر ندهید. پس باید همان بحث مدیریت درست سوالات آزمون را فرا گرفته باشید و از آن برای صرفه جویی حداکثری در زمان استفاده کنید.

 

اما مساله اساسی این است که چگونه می توان سوالات آسان و سخت را تشخیص داد؟ برای این منظور اطلاعاتی در لینک زیر قرار داده شده است.

تقویت مهارت برای تشخیص سوالات سخت و آسان در کنکور